Χρονομηχανή σε φιλμ Super 8


Θα μπορούσα να το πω και νέο ταξιδιωτικό βίντεο, μιας που εδώ και καιρό δεν μπορώ, δυστυχώς, να ταξιδεύω όπως συνήθιζα. Ποιος λέει όμως ότι το ταξίδι μπορεί να έχει μία και μόνη μορφή; Δε θα μπορούσε να είναι, ας πούμε, ένα φιλμ τραβηγμένο τον Νοέμβριο του 2021, που βλέποντάς το σε κάνει να νομίζεις ότι παρακολουθείς ξεχασμένα πλάνα του 1950;

Κρατώντας μια κινηματογραφική μηχανή Super 8 από τα τέλη της δεκαετίας του 70, αγορασμένη λίγο μετά το καλοκαίρι από υπαίθριο παζάρι μόλις για 5 ευρώ και χρησιμοποιώντας ασπρόμαυρο φιλμ Fomapan που αποδίδει και συγκεκριμένη αισθητική, είναι στην ουσία σαν να πειραματίζεσαι με μια χρονομηχανή. 

Γραφομηχανές, αναλογική φωτογραφία, φιλμ... ό,τι παίζει με την εύπλαστη έννοια του χρόνου και του σημερινού, ό,τι μου βάζει δύσκολα και γι' αυτό με εμπλέκει περισσότερο στο καλό ή κακό αποτέλεσμα, με γοητεύει και με προκαλεί. Τα είχαμε πει αυτά και στο δακτυλογράφημα "Παιχνίδια με τον χρόνο".


Είχα αγωνία. Δεν είχα χρησιμοποιήσει ποτέ ξανά κινηματογραφική μηχανή, δεν είχα ιδέα από τη χρήση του φιλμ και φυσικά δεν ήξερα αν η κάμερα που είχα στα χέρια μου δουλεύει σωστά. Θα ήταν ένα πείραμα σε κάθε περίπτωση που ωστόσο το απόλαυσα. Η λήψη που θα παρακολουθήσετε έγινε στο πλέον αγαπημένο μου μέρος στην Αθήνα, τον θαυμάσιο λόφο του Φιλοπάππου, που τόσες και τόσες φορές μού έχει χαρίσει ηρεμία, έμπνευση και βαθιά ξεκούραση σώματος και ψυχής. Δε θα μπορούσα να πειραματιστώ αλλού. Και μιλάω πλέον για πειραματισμό γιατί, να ξέρετε, μου έχουν μπει ιδέες... 

Τα πλάνα τραβήχτηκαν με Super 8 κάμερα Chinon 407XL, σε φιλμ Fomapan R100. Η εμφάνιση του φιλμ, η επεξεργασία και η ψηφιοποίηση έγιναν στην Ιταλία, από τον Andrea Saggiomo στο εργαστήριο Passo Ridotto και το τελικό μοντάζ από εμένα. Τα φιλμ Super 8 που είναι σήμερα διαθέσιμα είναι όλα βωβά, οπότε έντυσα τα πλάνα με το κομμάτι Eden των Onycs. 

Ελπίζω να το απολαύσετε όσο κι εγώ!



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια